זוגיות ומיניות » טיפים לשימוש מושכל בחומר סיכה
חומרי סיכה

טיפים לשימוש מושכל בחומר סיכה

ראשית מומלץ לא לשפוך את ה"לוב" ישירות על הגוף או אזורים אסטרטגיים. במקום זאת רצוי קודם כל להניח את החומר על היד על מנת שיתחמם לטמפרטורת הגוף. זה הרבה יותר נעים ומתחשב בפרטנר.

שמן רגיל למסז' הוא נפלא ונהדר אך הבעיה איתו היא שהוא לא מתאים לשימוש במהלך סקס בטוח. וזאת מכיוון שיש סיכוי לא קטן שהקונדום יחליק מהפין. מעבר לזה שלא פשוט להסיר את השמן מהבגדים ומהסדינים ויתכן והוא יגרום לכתמים על שניהם. הדבר נכון גם לגבי חומר סיכה על בסיס פטרוליום כמו וזלין ושמן תינוקות.

חומרי סיכה על בסיס מים הפכו לפופולריים מאד כיוון שהשימוש אינו מסב נזק לקונדומים ולאבזרים מלטקס. הערה נוספת: בשביל אביזרי מין העשויים מסיליקון מומלץ להשתמש בחומר סיכה על בסיס מים על מנת להגן עליהם מהתמוססות.

כדאי לדעת כי חומרי סיכה על בסיס סיליקון כובשים בזמן האחרון את השוק. יש להם יתרונות רבים. והם מחזיקים מעמד זמן רב יותר מאשר חומרים אחרים ויש להם מגע עדין וטבעי יותר.

בזמן השימוש באביזרי מין- מומלץ למרוח ראשית את האביזר ואז גם את חלק הגוף המיועד לגירוי. בזמן שימוש בקונדום- על מנת להגביר הנאה עבור הגבר, אפשר לטפטף כמה טיפות של חומר סיכה (על בסיס מים) על הפין לפני שימוש בקונדום.

חסרונות השימוש בחומרי סיכה שומניים:

בראש ובראשונה חומרים שומניים מפרקים קונדומים, כפפות, דיאפרגמות וכל טווח החומרים לסקס בטוח העשויים מלייטקס ובצורה זו מורידים משמעותית את יעילותם. יתר על כן לאביזרי מין העשויים מלייטקס יכול להיגרם נזק. זאת ועוד, חומר סיכה מסוג זה איננו מומלץ להחדרה לוואגינה. השמן יכול להשאיר שכבה דקה בתוך הואגינה או הרקטום וזה עלול לעודד דלקות במקום. במקום לשימוש לפעילות מינית, הווזלין מתאים במקרים מסוימים לטיפול בעור יבש.

חומר סיכה לאוננות

אפשר לעשות שימוש בלוב במהלך אוננות, דבר המאפשר לידיים ממש להחליק על אברי המין. על הדגדגן הלוב עוזר להגביר את הרטיבות הקיימת. תוך כדי החדירה- ניתן לשים חומר סיכה גם לפין וגם לפות. על הפטמות – מריחה של כמה טיפות באזור הפטמות מעוררת ומגביר את המגע.

בין השדיים- גם פה אפשר לשמן את האזור כולו.
תוך כדי מין אנאלי- חובה! להגזים בכמויות ה"לובריקציה".